Aankomst en 1e dag - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu Aankomst en 1e dag - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu

Aankomst en 1e dag

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha

19 November 2013 | Sri Lanka, Sri Lanka

Iets later als de planning zijn we vertrokken vanaf Dusseldorf. Maar ja dat is om vast in de Sri Lanka modus te komen, daar is tijd toch een ander ding.
Nu konden we wel gelijk door met de overstap in Dubai en kwamen we maandag om 13.30 in Negombo. Gerard geheel uitgerust ( heeft prima geslapen) en Theo en ik minder.
Freeman met zijn zoon stonden klaar op het vliegveld en begroeten ons hartelijk. We konden terecht in de Villa van Luchen, die we ook onderweg opgepikt hadden. Daar konden we lekker een douche nemen en bijkomen met een bakkie koffie.

Na een uurtje de auto weer in op weg naar Colombo voor onze eerste ontmoeting met Caritas, Sedec.
Mr. Theiva begroeten ons als goede bekenden en onder genot van thee en sandwitch hadden we ons gesprek over de ontwikkelingen in Sri Lanka.
Hoe staat het er politiek gezien voor ( net de conventie hier geweest waarin een duidelijk statement is gemaakt over de mensenrechten) , hoe is het met de behoefte aan Preschools, hoe verloopt het microkrediet.
Het meeste was ons bekent wel waren we verbaasd om te horen dat er nog steeds gebieden in zowel Vannie als ook Mutur bezet of ingenomen waren door militaren.

Even voor 18.00 uur vertrokken we weer, op weg naar Kandy.
Dit werd nog een latertje pas om 22.30 kwamen we aan in Regent Lodge, Kandy en hadden we een weerzien met Dudley.
Hier een heerlijk diner ( ja zelfs Theo vond dit helemaal niet verkeerd) en eindelijk naar bed na een lang dagje.

• 19 November 2013 - 10:00

Yvonne:

Hoi,

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Gelukkig goed aangekomen en alweer een drukke dag achter de rug. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel succes, pas goed op jullie zelf en tot de volgende keer!
    Liefs, Yvonne

• 19 November 2013 - 10:11

Niels :

Hoi lieve vrienden,

Doe Preman en Sunet de hartelijke groeten van ons, met die mannen zijn jullie in goede handen. Maak er een fantastische mooie tijd van in het bijzondere Sri Lanka.
    Bij ons alles goed, zijn al weer gewend.
    Dikke kussen.

• 19 November 2013 - 17:20

Janny:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen leuk om dit zo te volgen geniet ervan xx

• 19 November 2013 - 19:48

Hanny:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Direct alweer druk op pad. Leuk om zo jullie reis te volgen.
    Ik hoop dat jullie vannacht beter zullen slapen en uitgerust verder kunnen gaan.
    Liefs van Frans en Hanny

• 21 November 2013 - 18:06

Matty Wierstra:

Leuk te lezen luitjes, we wachten op het vervolg! veel plezier Matty