Batticaloa 01 december - Kandy 02 december - Reisverslag uit Batticaloa, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu Batticaloa 01 december - Kandy 02 december - Reisverslag uit Batticaloa, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu

Batticaloa 01 december - Kandy 02 december

Door: ACNS

Blijf op de hoogte en volg Martha

02 December 2015 | Sri Lanka, Batticaloa

Weer een vroeg begin van de dag met een 'heerlijk' Sri lankaans ontbijt. Op naar ons eerste project, Thettativu. Uitgebreid gesprek met de plaatselijke priester gehad en het gehele tehuis bekeken wat gelukkig in goede staat was.

Next stop: Preschool aanvraag voor in Batticaloa. Nog een goed gebouw maar wat wel renovatie nodig heeft. Het schooltje staat te laag waardoor al het water naar binnen loopt. Dit houdt in dat het schooltje in het regenseizoen niet gebruikt kan worden. Dan zitten de kinderen onder het afdakje van de kerk.

Na een lange en erg hobbelige weg aangekomen bij de volgende aanvraag in Kokkadichkolai (erg moeilijk uit te spreken)! Hier was helemaal geen Preschool..

Terug naar Batticaloa voor de staff meeting met EHED. Een uitgebreide vergadering gehad, wat veel informatie wederzijds heeft opgeleverd. Natuurlijk ook hier alle aanwezige gevraagd om te stemmen!! Natuurlijk hebben onze trouwe lezers al gestemd op ons! https://www.wildeganzen.nl/pivanhetjaar/realiseren-zelfstandige-kleuterscholen

Onze avond was ingevuld met een diner bereid door de moeder van Father Lima. Sri Lankaanse specialiteiten met gelukkig een glaasje arak.

Onze laatste nacht in Batticaloa, wakker gehouden door een feest in het hotel! Maar nu hebben we alle projecten gehad en vertrekken wij naar Kandy voor de laatste dagen!

• 02 December 2015 - 18:17

Hanny:

Wat goed dat jullie alle projecten nu bekeken hebben.
    Jullie kunnen trots zijn.
    Nu gaan de laatste dagen in, geniet ervan, liefs van Hanny.

• 02 December 2015 - 20:29

Monique:

Geniet van jullie laatste, rustige dagen! Jullie hebben het verdiend!

• 04 December 2015 - 13:38

Annie Koiijman:

bijna thuis,goede reis verder en dan lekker uitrustenxxx