Killinochchi - Reisverslag uit Kilinochchi, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu Killinochchi - Reisverslag uit Kilinochchi, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu

Killinochchi

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha

25 November 2013 | Sri Lanka, Kilinochchi

En nog steeds leuk al jullie reacties, bedankt hiervoor.
Sorry vandaag even kort want het is al weer laat en we gaan nog even eten en bijpraten met Father Javis hier nu in Killinochchi.
Na een snel en goed gesprek nog even op het EHED kantoor van morgen om 09.00 uur gaan rijden naar het Vanniegebied en wel de plaats Killinochchi. Daar kwamen we ( met zelfs het plakken van een lekke band) aan om 13.30 uur. Een hartelijke ontmoeting met Father Javis waar we de komende dagen mee zullen doorbrengen.
Na een rijst met bende lunch welke zeer goed smaakte gelijk op pad voor de eerste twee pre-schools. Deze lagen toch echt wel in soort bush. Dansende wegen noemen we het en gelukkig heeft de Father een 4 wieldrive. de eerste preschool in Vaddakachchi geopend door Niels in 2012 is nu vanaf juli 2013 gestart met het microkrediet. Een grote school met 84 kinderen en 4 kleuterleidsters en ze doen het goed.
De tweede school een kleine met 15 kinderen en 1 kleuterleidster. Dit is een gerepareerd gebouw.
Nu kregen we ook nog de kans om in hun leefgemeenschap bij 2 mensen thuis te bekijken wat zij met het microkrediet hadden gedaan. De een had 25 kippen gekocht en de ander een koe. Het is nu even snel verteld maar ze hadden goed nagedacht over wat zij gingen ondernemen en hoe zij daar hun verdiensten mee wilde behalen.
Een hele ervaring weer om dit te mogen zien en praten met de mensen die nog op deze manier leven.
Hopelijk tot morgen dan hebben we weer een heel vol programma met heel veel scholen.

• 25 November 2013 - 17:48

Niels Kooijman:

Doe Father Javis de hartelijke groeten van Ria en mij, denk erom dameskleding hooggesloten anders raakt Father Javis een beetje in de war.
    Succes daar.

• 25 November 2013 - 17:56

Monique:

Jee zeg, hoeveel kids hebben jullie inmiddels gezien en hoeveel scholen?? Ik ben de weg al kwijt, hoe moet dat voor jullie zijn!! Maar jullie enthousiasme blijft heerlijk om te lezen! Ik kijk al weer uit naar het volgende bericht! Liefs uit een fris maar zonnig holland!

• 25 November 2013 - 19:20

Corrina:

Lieve Theo, hou je het nog vol of heb je al spijt? Of heb je gewoon hierna vakantie nodig? Is het tempo bij te houden of ben je de weg allang kwijt? Respect voor je, dat dit moordende tempo volhoudt! Dikke kus voor jullie!

• 25 November 2013 - 20:56

AHnny:

Grappig de namen van die plaatsen, wat goed dat jullie ook bij de mensen thuis kunnen kijken, dan zie je pas echt hoe zij leven. Wat zullen zij trots zijn om te vertellen wat zij met het microkrediet hebben gedaan ... een enerverende reis, ik ben benieuwd of jullie Engels met ze praten maar dat hoor ik nog wel ... Groetjes van Frans en Hanny