Een zaterdag in Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu Een zaterdag in Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Martha Someren - WaarBenJij.nu

Een zaterdag in Trincomalee

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha

23 November 2013 | Sri Lanka, Trincomalee

Hoera weekend en ontwaken in een prachtig hotel. Oke een beetje vroeg 6.30 maar de zon schijnt weer.
Gisterenavond uitgebreid diner gehad bij Father Nithidasan wat zeer gezellig was en iet wat laat en een biertje.
Maar nu weer op pad. De eerste pre-school welke we zouden doen was nog niet geheel klaar en dus werd het programma omgedraaid, eerst naar Pallikudeirupu.Hier werden de ouders en kinderen snel opgetrommeld. Het was geen opening van de school dat was in 2011, maar hier gingen we voor 27 ouders het microkrediet uitreiken. En dat is toch zeker ook feest.
De ouders gingen veschillende activiteiten doen van rijst verbouwen tot het kopen van een fiets om te kunnen venten. Na het gebruikelijke program van speeches en optredens weer op naar de volgende.
Een kort bezoek aan pre-school Sinnakulam. Deze was geopend in 2012 maar nog niet door ACNS bezocht. En gelukkig het zag er prima uit.
Nu naar de opening van Seethanaveli. De ceremonie, sprekers en optredens deden zij in een ander gebouw want tja af was de school nog net niet. Er werd uitgebreid de tijd genomen en de kinderen bleven keurig zitten. O ja dit keer was ik vooral bij een klein mannekke geheel niet populair. Hij bleef me aankijken en zodra ik terugkeek begon hij toch te huilen. Nu vooruit dat kan ook.
Als afsluiting deden we wel het onthullen van de plaqeutte en het doorknippen van het lint. Oke een half dak maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Hier nog geen microkrediet maar wie weet voor de toekomst.
De lunch hadden we in het Glennie Home. Een meisjeskindertehuis wat al jaren bij ons bekend is. Dit keer ook weer optredens van de meiden wat dan vooral dansen is.
Nog even snel langs een ceremonie waarbij Mr. Maria geëerd werd voor zijn jaren lange vrijwilligerswerk. Dit was wel een big thing met afgevaardigde van het ministerie erbij.
En nu jawel 2 uurtjes relax. Een bezoek aan een Hindoetempel en een bezoek aan de Hot Wells. Verwent met mango ( wat zijn ze toch lekker hier) , snoep en kado`s.
Nu nog even in het hotel een biertje en douche voor we weer opgehaald worden voor het diner bij father Nithidasan.
En hoe gaat het verder met ons, nou af en toe wat moe maar Gerard en ik zeker kunnen er geen genoeg van krijgen. En tja voor Theo ligt het iets anders maar wij zijn heel blij met hem voor het maken van de foto en film. En oh ja, zeker zijn blik op constructie etc. zijn heel handig. Op weer naar morgen

• 23 November 2013 - 16:36

Monique:

Goed om te lezen dat jullie er ook van kunne En genieten! En dat Theo ook happy is! Nu op naar de 2e week: nog meer kransen, kinderen, scholen, optredens etc. Geniet vooral nog even.

• 23 November 2013 - 18:18

Niels Kooijman:

Hoi lieve mensen, was lekker jullie even 'live' gesproken te hebben. Heftig programma en arme Theo rent zich rot om tempo van 2 doorgewinterde ACNS-ers bij te houden. Fantastische foto's kortom heel bijzonder allemaal.

• 24 November 2013 - 10:35

Annet Van Noorden:

Prachtig wat jullie allemaal meemaken en speciaal voor Theo " even volhouden" en na afloop weet je natuurlijk als de beste waar Martha mee bezig is. Veel plezier nog.

• 24 November 2013 - 11:20

Els:

Zeer onder de indruk wat jullie allemaal doen en meemaken op deze reis. Diep respect voor al hetgeen jullie kunnen doen! Heel veel succes en ook genieten van al het moois en veel plezier gewenst. Groetjes van ons.

• 24 November 2013 - 12:38

Corrina:

Nog een volle week te gaan! Mooie foto's van mooie kindjes! Hoop dat jullie het strakke schema volhouden (lees:Theo) Blijf genieten!